zaterdag 5 september 2009

De Tafel van Verbinding

Het zomerreces is voorbij! Mijn hoofd voelt als een bruisend vat met plannen en gedachten, als een nieuw buskruit dat wacht om uitgevonden te worden. Mijn hart pompt gevoelens van positieve verandering in de rondte. Er zijn inspirerende mensen op het pad van de toekomst komen aan lopen (ik geloof niet in toeval) die samen dezelfde weg gaan of willen gaan en op hun wijze geven, nemen en daarmee dragen waardoor er balans ontstaat in het krachtenveld. Door deze bundeling wordt het geheel sterker, ronder, en krachtiger, verschil met de tunnelvisie wat het zicht is van het huidige politieke klimaat.
Met het naar buiten treden zal er ook een fysieke plek van groei en ontwikkeling moeten komen In het ovalen kantoor zal de Tafel van Verbinding komen, een tafel waar altijd plek is voor een open gesprek met interessante ontmoetingen en verrassende uitkomsten. Een gesprek dat meebeweegt met de dynamiek van de dag. Ik heb al heel lang plannen voor een radioprogramma waar mijn "kantooridee" op aansluit. Bij radio is je tijd heel erg beperkt, vaak maximaal een uur. Met de muziekfragmenten ertussen moet je hard je best doen om zo efficiƫnt mogelijk over te dragen en te delen. Belangrijker nog: de aandacht van mensen trekken en behouden. Mooi is ook dat je als toehoorder naar de radio met je innerlijke stem luistert. Er is ook geen afleiding door uiterlijkheden of omgevingsfactoren. Het zou wellicht een idee zijn om de politiek op deze wijze te laten vergaderen! Politieke debatten duren veel te lang en uiteindelijk weet niemand meer waar het in kern om ging. Hoe kun je dan tot zuivere uitkomsten komen? Om mensen te boeien voor de samenleving waar we in alle actualiteit in leven zou dit een goede stap zijn om mensen weer daadwerkelijk te interesseren voor de politiek en te motiveren om het gesprek weer aan te gaan en te geloven in verandering ten goede.
Vandaag is voor mij een inspirerende en belangrijke dag: ik zal mijn eerste stappen in de Tweede Kamer zetten. De kennismaking met een fantastische powervrouw die net als ik een positieve richting koerst, brengt mij op werkbezoek naar die plek in Den Haag van waar de BV Nederland formeel bestuurd wordt. Ik zie het als een nieuwe deur die open gaat, de toekomst in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010