vrijdag 10 juli 2009

Profielschets

Wie ben ik en wie ben jij? Als we verbinding met elkaar gaan zoeken is de kennismaking van essentieel belang. Zie me waar ik voor sta en leer me kennen. Net als de maatschappij ben ook ik in ontwikkeling dus let op: dit is een momentopname.


Quote uit mijn CV profiel:
Krachtige organisator met groot improvisatietalent en talenkennis die niet snel terug schrikt voor moeilijke situaties en creatief is in het bedenken van oplossingen, prioriteiten weet te stellen en snel kan schakelen. Iemand met een open en wijde blik, staat open communicatie voor, sociaal en maatschappelijk betrokken.

Eurocross Assistance (onderdeel van Achmea) houdt rekening met mijn persoonlijke omstandigheden door mij aanpaste werktijden aan te bieden (ik was de eerste met een verzoek en het is nu onderdeel van onze bedrijfspolicy geworden). Doordat wij een 24/7 bedrijf zijn, is er de keuze uit 24 uur qua werktijden (verdeeld in shifts) en dit 7 dagen in de week. Elke ochtend kan ik op het schoolplein staan om mijn kind naar school te brengen. Doordat ik om de week in de weekenden werk (als Qid bij zijn vader is), zijn mijn vaste vrije dagen op dinsdag en woensdag en is er voldoende ruimte voor speelafspraken, sport en andere activiteiten om samen te ondernemen. Eurocross bied mij de gelegenheid om economisch zelfstandig te zijn en daarnaast ruimte voor mijn persoonlijke leven en verdere ontwikkeling.

Mijn leven bestaat er in eerste instantie uit om een stabiele basis aan mijn kind mee te geven zodat hij kan groeien tot wie hij is. Mijn motto naar hem toe: gebruik je talenten die je gegeven zijn en verlies nooit oog voor anderen. We moeten het met elkaar doen. Een maatschappij begint bij het kleinste mensje.

Ambitie

De nieuwe politieke partij die er komt, geeft ruimte aan de feminine en masculine krachten en bundelt deze op een positieve wijze. Zowel in man als vrouw zijn deze krachten vertegenwoordigd. Het is een voortdurend zoeken naar balans. Belangrijk is dat een ieder in zijn of haar eigen waarde wordt gelaten. Zorg en Arbeid, Diversiteit en Duurzaamheid staan centraal. De politieke partijen die er zijn, hebben een basis vanuit een maatschappij die veranderd is. Laten we zoeken naar de verbinding die we met elkaar hebben in plaats van ons te concentreren op de verschillen en details. Er moet een nieuw bewustzijn komen en daar wil ik samen met deze partij en alle talenten die hieraan zullen bijdragen een stuwende kracht in zijn. Waarom een vaststaand model, waarom geen keuzemogelijkheden al naar gelang persoonlijke situaties en keuzes in relatie tot iemands levenslijn? Ik ben ervan overtuigd dat een nieuwe invulling van zorg en arbeid en respect voor de aarde en haar bronnen ertoe kan leiden dat de mondiale balans wordt hersteld. Zo maken we de wereld beter, voor deze generatie en alle generaties die volgen. Maar het begint bij jezelf. Ik zou de vergelijking willen opwerpen van een kiezel die je in helder water gooit en nodig uit tot het bundelen van krachten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010