woensdag 17 juni 2009

Cake op de week

De keuze is aan jou, je mag ook onderaan bij de essentie van dit blog beginnen. Welke tijd heb je en neem je om je ambitie of doel of gewoon het leven te beleven?

Mijn dinsdag begin ik altijd met coffee met de mama's van school. Zondag en maandag gewerkt dus dit is mijn moment. Verzoek van de moeder van een vriendje van Qid of deze met ons mee kan uit school en blijven slapen want ze heeft een avondvergadering en oppas heeft zich ziek gemeld. Geen probleem, ik haal bij Blokker nog even een luchtbedje en koop een extra tandenborstel. Even door het huis heen, vanavond maken we er gelijk een slaapfeest van, na het buiten spelen patat en een filmpje. Ogen dicht en snaveltjes toe helaas pas 22.00. Ik maak een schaal lasagne voor de volgende dag. Met een vriendin nog een uur aan de telefoon, wilde vroeg naar bed maar helaas is het toch weer middernacht geworden.

De wekker gaat om 06.45 maar toch zijn we net te laat op school. De woensdag begint weer met coffee en brainstormen over het schoolreisje van aanstaande dinsdag, over krap een week dus en er ligt nog maar een half plan. We zetten iets leuks in elkaar en ik bespreek het later met de contactouders. Ik ben verantwoordelijke voor de catering. Het is zo 12.30 en ik haal Qid en een vriendje uit school, ze zouden gaan surfen maar helaas, er is een school die les krijgt en dus geen plek en materiaal meer. Dan maar thuis spelen, voetballen tot het gaat regenen en daarna binnen verder met een voetbalspel. Ondertussen een paar wassen draai&droog. Rond 18.00 met de lasagne naar de mam van het vriendje van Qid. Jel is een vriendin van school vanaf het moment dat onze kids vrienden zijn geworden op de kleuterschool en Qid blijft daar slapen omdat ik de volgende ochtend vroeg in Amsterdam moet zijn, ik ga het LOF ontbijt event bijwonen. Met de jongens nog even snel naar de papier- en glasbak en daar gaat het verkeerd, Qid loopt een diepe snee op. Ik ben niet zo aardig tegen hem want het had slechter kunnen aflopen en timing kon niet slechter zijn. Gelukkig is Jel wat meelevender wat ik natuurlijk van Qid krijg tegengeworpen als we samen om 21.30 terecht kunnen bij de doktersdienst in het Bronovoziekenhuis. En ja, het moet gehecht worden, zonder verdoving. Qid is klein en zielig en wil dan natuurlijk alleen maar bij mij zijn en thuis. Laat hem toch achter in de lieve handen van vriendin en secondmom Jel. Nadat we de mail over het schoolreisje hebben uitgedaan ga ik naar huis en na het haren wassen en kleding uitzoeken wordt het toch 00.30 uur.

Wekker gaat 06.30 en ik ga op weg naar de hoofdstad. Het event is gaaf en ik heb leuke ontmoetingen. Het is zeker 15 jaar geleden dat ik bij Mets & Co geluncht heb met uitzicht over Amsterdam. Kies daarna nog een moment voor mezelf en ga voor het eerst naar het van Gogh museum. Kom helemaal b(l)ij terug bij Jel. Zij biedt aan om mee te eten met kliekjesmaaltijd maar Qid wil naar huis. Daar heb ik nog een schaal lasagne die zo de oven in kan maar op mijn vraag hoe het nu is met Qid en wat daarbij kan helpen antwoordt hij met Droopy ogen: sushi. Geef toe aan mijn schuldgevoel en lekkere trek en we belanden onverwachts aan de sushibar van Kiraku. Ach, hij gaat morgen voor het weekend naar zijn vader en ik had ook liever tegen hem kunnen zijn.

Vrijdag hoef ik pas om 14.30 te werken dus ik heb bijna een dag voor me. Ik wil lekker bij Peppermint aan de lange verkeerd en BLT en tref daar personal coach & friend Laurien en vandaag hebben we het nu eens over haar. Het is zo leerzaam om elkaars spiegel te kunnen zijn! Daarna met de tram naar het stadhuis want mijn adreswijziging is op de een of andere manier niet in orde. Er zijn 60! wachtenden voor me, ik vraag een formulier en fax de gegevens wel. Mijn tijd is te kostbaar. Om 14.30 gaat mijn werkdag in en daarna blijf ik nog wat dingen doen voor de Verbinding waardoor ik pas om 01.15 in bed lig.

Zaterdag weer present op Eurocross om 08.30, de vakantiedrukte is begonnen en ik ben de hele dag druk met de medische repatriëringeen, vanuit het buitenland terughalen van patiënten. Blijf nog anderhalf uur langer om werk voor de Verbinding te doen. Door naar de bbq van mijn vriendin die dit standaard elk jaar doet na de Grote Opruiming van haar schuur. Haar man is een paar jaar geleden overleden en alle handen zijn welkom. Wat iedereen met liefde doet want ze staat altijd klaar voor iedereen en heeft een open hart en huis. Van haar krijg ik altijd de kleding en speelgoed mee waar bij het opruimen afscheid van genomen wordt. Ik heb een paar vriendinnen en verder als goed doel Wings of Support, de kinderhuizen die onder hoede staan van het KLM-personeel. Twee vrienden houden zich hier mee bezig en het is mooi om door te kunnen geven.

Zondag weer om 08.30 op het werk na wederom een korte nacht. Kan na het werk nog anderhalf uur werk voor de Verbinding mee pakken, John komt de 2 dozen met spullen ophalen en ik spoed me naar Den Haag want Qid wordt om 19.00 uur thuis gebracht door zijn vader.

Maandag is het stressdruk op Eurocross, het hoogseizoen is officieel begonnen en de nieuwe werkprocessen gaan in. Om 18.30 uur haal ik Qid van de opvang. En thuis eten we.....lasagne.

En dan is het weer dinsdag, de dag dat mijn weekend ingaat. Vergeet dat weekend, het is de dag van het schoolreisje. Natuurlijk een begin met coffee, door om de inkopen te doen en daarna met de zoon van een van de moeders 300 satéetjes rijgen. Om 16.00 plof ik neer in het Westbroekpark en geniet van de heerlijke sfeer. Om 19.15 door naar de huisarts om de hechting van Qid te verwijderen. Hij is bekaf en na een lekkere douche gaat hij gelijk slapen.

En ik, ik hang lekker op de bank en ga na As the World turns slapen. Met het voornemen om mijn wereldje nu echt wat langzamer te laten draaien.

Waarom deze kilometers lange blog? Omdat er kilometers lange stappen te maken zijn om je ambitie te verwezenlijken. Ik bewandel dit pad en besef waar ik aan begonnen ben alhoewel ik niet weet welke kanten het pad op zal slingeren. Als we ons met elkaar bewust zijn welke richting we op willen, kunnen we samen gebruik maken van de krachten die hierbij ontstaan.

p.s. komend weekend is het laatste vrije weekend dat ik heb voor de Zomervakantie. Ik kies voor mezelf en Qid en we gaan lekker een weekend weg. Dit onbedoeld lange blog dient dan maar gelijk ook voor volgende week. Mom takes a week off!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010