zondag 22 maart 2009

Micro economie

Samen met Qid, geboortejaar 1998, weegschaal, man, bestuur ik een micro economie. Met het begrip mens en samenleving ben ik uitgebreid bekend. Ik bestuur ons landje. Het voorland van de toekomst.
Om hem neer te zetten een van zijn meest recente uitspraken:
Vrouwen zijn meer man dan mannen vrouw zijn.
Tegen de achtergrond dat een uur voor wij de ontmoeting met de Majesteit bij de Kunsthal hadden, hij van zijn geloof is gevallen. Wij dronken iets bij de Kunsthal en zaten aan de leestafel. Ik gaf hem de Quest te lezen omdat hij interesse heeft in wetenschap. Het bleek een Feestnummer te zijn waar een quiz in stond. Qid is gek op vraag&antwoordspelletjes. Plots keek hij me aan. Mama, is Sinterklaas dood?? Ik keek eerst naar zijn gezicht en vervolgens in het blad. Onder de afbeelding van Sinterklaas te paard stond de Damoclesvraag: in welke stad ligt het graf van deze kindervriend? Waaronder een keuze tussen onder andere Madrid en Mira. Op dat moment stroomde er nog meer liefde voor hem door me heen dan ooit tevoren. Met een dikke knuffel heb ik hem uitgelegd dat wij allen in Nederland deze mythe in stand houden. Om te laten zien wat geven is, geven om een ander, verbinding maken met die ander. Het kwam zo mooi samen met de verbinding die ik nu wil maken. De Grote Wijde Wereld die niet bestaat uit mythes en onwerkelijkheden maar uit toekomstperspectieven en waarheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010