zondag 22 maart 2009

Meet&Greet: de Majesteit en het Kabinet

Het is altijd een hoopvol moment, de inauguratie van een nieuw kabinet. Nu zal dit pas over enkele jaren plaatsvinden (helaas), maar kort geleden heb ik een eerste kennismaking met hare Majesteit en een van haar ministers gehad. De Majesteit zou acte de présance geven bij de opening van een nieuwe tentoonstelling in de Kunsthal (Rotterdam). De burgemeester van Rotterdam, dhr Aboutaleb, kwam aanrijden. Uit de achterbak werd de ambtsketting tevoorschijn gehaald. Een functionaris kwam in beweging om de commissaris van de Koningin te ontvangen. Minister Plasterk (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, interessante portefeuille voor de toekomst van Nederland) maakte de opmerking dat het zo heerlijk was in de zon, dat maakte het wachten aangenaam. En daar kwam hare Majesteit voorbij en wuifde op eigenhandige wijze. Mijn legendarische woorden bestonden uit het begroeten van een van de belangrijkste vrouwen die ons land rijk is. Een machtig moment. Na afloop hebben we haar nogmaals gedag gezegd en een handje gezwaaid. Vervolgens op de foto met de minister die zich buigt over onder andere emancipatiezaken, een memorabel moment, een volgende stap in een nieuwe richting.
Qid moest van hem ook op de foto. Ja, zei ik, zijn moeder gaat de politiek in. Maar daar maak ik nog wel een speciale afspraak voor. De volgende ontmoeting zou eerder komen dan ik verwacht had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010