vrijdag 11 november 2011

Op de vleugels van 11.11.11

11-11-11
Geen dag als andere dagen want vandaag kunnen we ervaren wat flow en positieve energie kan doen.
Best apart dat we daar af en toe op een mathematische manier aan moeten worden herinnerd. Maar bijzonder genoeg dat het wel gebeurt en dat we ons er bewust van zijn.
Deze momenten zijn tevens ijkpunten om te zien waar de kritische massa mee bezig is. En die kritische massa hebben we nu net nodig om iets in beweging te zetten wat voetsporen achter laat en een pad wat de toekomst kan betreden.
En daarom post ik op 11-11-11 om 11:11 de boodschap die ik de wereld wil laten horen. Laat ik wereld dan verkleinen tot Nederland, mijn leefwereld. Maar mijn beleefwereld is oneindig veel groter, net als mijn dromen en idealen en daaruit voortkomend mijn ambitie.

12-12-12
Geen dag als andere dagen want vandaag kunnen we ervaren wat flow en positieve energie kan doen.
Best apart dat de politieke zuilen uiteindelijk omgeblazen zijn door de zucht van verbinding en de letterlijke opluchting van grenzen en waarden stellen. 
En bijzonder genoeg dat daar die horizontale verbindingspartij is die het begrip democratie opnieuw gevuld heeft samen met de kritische massa. Ondersteund door lange termijnvisie en de beschermde muren van kernwaarden en een dak van samenwerking wordt er gedacht en gewerkt. Bij de verbouwing van het Huis van de Democratie doet iedereen mee en draagt iedereen bij met zijn of haar steentje of steen.
Ook al is Nederland klein, we zijn groot genoeg om te ontvangen en te delen, alleen zul je daar een verdeling in balans, aangepast aan onze 21e eeuw ontwikkeling in moeten aanbrengen. Dat betekent oude kaders op de weg zetten naar het verleden en gaan bouwen aan een toekomst en toekomstvisie.

De creatie van een verhaal zodat mensen zich ergens thuis voelen, gekleurd door tijd en plek waar je geboren bent.
Dat is voor mij leiderschap en op de flow die straks vrij komt maak ik dankbaar gebruik en voel ik me gedragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010