zaterdag 6 februari 2010

De Gouden appel

Er was eens…….
een mooie dag in ’s-Gravenhage en een bijzonder mooi plekje, een tuinkamer bij een Haags Hofje, grenzend aan de tuin der Hesperiden (de dochters van Atlas; in hun (verborgen) tuin stond de levensboom waaraan gouden, eeuwige jeugd schenkende appels groeiden). Hier zouden wij gedachtes wijden aan de generaties die na ons zouden komen en zaadjes planten voor de toekomst.
Op deze prachtige plek werden we gastvrij ontvangen door de regentes en vond de 1e MindMapMeeting van Verbinden 2012 plaats met als thema: “Niets is onmogelijk: denken met zonlicht en manestralen”. Vertrekpunt van de mindmap-reis (denken in beelden en kleuren om zo grenzeloze verbindingen in hart en hoofd te creëren) was de wereld van de toekomst waar wij aan kunnen bouwen oftewel: hoe ziet jouw ideale wereld er uit? Het was een bijzonder inspirerende tafel van creatie en dialoog.

En toen…….
richting geven aan de toekomst door verder te werken aan de visie en co-creatie van het netwerk.
And they lived happily ever after. THE END.

En dan is er eens…..
geen levensboom maar iemand met levensvisie die geen gouden appel maar een gouden kans biedt.
Ik zou een lezing van Manfred van Doorn bijwonen (http://www.plannensmederij.nl/). Hier had ik me erg op verheugd want Manfred is een charismatische persoonlijkheid met een verhaal en missie voor en over de wereld en haar toekomst. Maar in plaats van toehoorder kreeg ik van Manfred een hand die me het podium op zou trekken en Verbinden 2012 letterlijk in de spotlights zou zetten.
Natuurlijk zei ik eerst nee met een knoop (&) in mijn buik. De kracht van Manfred is door weinig woorden en stilte de ruimte in jezelf te laten voelen zodat ik oprecht kon zeggen: ja, dat kan ik wel, mezelf zijn als Sharmila Angoelal en vertellen over de visie van Verbinden 2012. Ja, ik doe het. En een paar uur later stond ik op het podium, zonder enige voorbereiding, mijn eerste presentatie te houden en was Verbinden 2012 nu buiten mijzelf getreden, de wijde wereld in.
De reacties na afloop waren “overwhelming”. Daarmee een bevestiging en kracht om door te gaan op dit gekozen pad. Van de 150 aanwezigen heb ik van +/- 15-20 positieve reacties/gesprekken/kaartjes mogen ontvangen. Als dit overeenkomt met 10% van de stemgevers dan kan het omwentelen beginnen en zal Verbinden 2012 als plat-vorm groeien om visie, duurzame samenwerking en positieve kleur in Nederland te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010