dinsdag 14 april 2009

Political dress

Ik zag hem en viel gelijk in liefde. Prachtige kleuren, een middelpunt van een mooie bloem met allerlei wilde bloemen er omheen. In de puurheid van een beige achtergrond. Dit moest het worden, mijn political dress. Een dress om een statement mee te maken. Ik liet hem over mijn schouders glijden. Daar stond ik, in mijn toekomst. Met spijt deed ik hem uit, dit was nog niet het moment. Tot enige weken later. De uitnodiging voor de boekpresentatie "Microtrends Nederland" van trendwatcher Adjiedj Bakas. Microtrends zijn kleine trends, die de potentie hebben om groot te worden. Op mijn lijf geschreven! Een lijf dat bedekt moest worden met een political dress. De dress van mijn dromen en van de dromen van een hoop mensen in Nederland. Toen ik thuis kwam en het kaartje verwijderde las ik de naam die aan mijn jurk geschonken was: Joy. En zo kwam Joy ter wereld.
Maar het zijn nu niet meer de dromen maar de realiteit zoals ik in de maatschappij wil staan en zoals ik gezien wil worden. Deze nieuwe politieke beweging is een microtrend. De potentie is al aan het groeien. En bij groei past verandering. Joy, mijn political dress blijft. Maar daarin zit ik, Sharmila Angoelal.
Vandaag heb ik een hele bijzondere dag gehad met mooie en waardevolle ontmoetingen. En daar hoort ook bij vertrouwen in de toekomst. Uit de grond van mijn hart kan ik zeggen dat ik me daar persoonlijk voor ga inzetten, samen met al die andere talenten die er in Nederland zijn.
Ik zeg: laten we verbinding zoeken met elkaar en de wereld een beetje mooier maken, voor onszelf en voor de anderen om ons heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010