zondag 13 mei 2012

Je bent wie je wordt en wie je altijd bent geweest

Stel jij jezelf wel eens de vraag: Wie ben ik?
Her-inner jij je bij momenten wie je was, wie je bent en wie je wilt worden?
Je bent wie je wordt. In je DNA ligt verborgen zichtbaar het pad van je verleden en toekomst. Het pad van het verleden en toekomst van de wereld.

Ik wandel door het fotoboek van mijn geheugen.
Mijn grootouders, geboren in het Oosten. Op reis naar een nieuwe en vruchtbare toekomst. Twee oceanen in Westerse richting bevaren en hun wortels geplant.
Mijn ouders, geboren op dat continent in destijds Westers bevaren richting en op zoek naar een nieuwe en vruchtbare toekomst.  Een oceaan bevaren om in Nederland hun levensboom te planten.
Ik, geboren en geworteld in onze Westerse samenleving maar met een verlangen naar het Oosterse.
Mijn kind: een versmelting van Westers en Oosters, drager van het wereldburgerschaps-DNA. De wereld is zijn thuis.
De wereld is ons huis.



Jouw geboorte is de proloog van het leven, het begin en het einde.
Met alles dat in jou zit geef jij richting: aan onze planeet; ons continent; onze samenleving. Aan de wereld om je heen. En aan alles in jou. Om met de woorden van Gandhi te spreken, afkomstig uit dat land in het Oosten waar de eerste zaadjes werden gezaaid van de oorsprong van mijn levensboom:
"Wees de verandering die je wilt zien in de wereld" en "Waar liefde is, is leven".
En daar liggen ook gelijk alle keuzen, kansen en de wijsheid.

"The day the child realizes that all adults are imperfect, he becomes an adolescent; the day he forgives them, he becomes an adult; the day he forgives himself, he becomes wise" May Lamberton Becker (Kind, moeder, journalist)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010