vrijdag 19 augustus 2011

Voel jij de zon boven Nederland schijnen?

De maanden glijden weg, laten voor ieder een spoor achter en vervolgen hun weg in de toekomst. De periode van de zomer is die van hernieuwde energie en positiviteit, van licht en kleur, van warmte en openheid, van contact en verbinding. En die van de zon.


Zien wij de kracht van de stralen en laten wij deze ook door?
Mijn plan was om door te gaan met de uitwerking van de visie en het concept van de politieke partij 3.0 helemaal uit te werken. Maar ik werd gegrepen door de zon, door de warmte, door de kracht en door de rust die zij uitstraalde. Toegeven, op een andere plek op onze aardbol. Zij deed me goed, zij deed me aarden en zij liet mij het belang zien van tijd en ruimte die soms nodig is.
En nu zie ik haar hier weer, soms wat verstopt maar ik blijf haar zien, ik blijf haar voelen. Ik denk dat zij de zomer van 2011 wel mijn bron van inspiratie te noemen is.

Het is tijd om eigen stralen te laten zien.
Om andermans stralen te zien.
En om met elkaar de zon van een positieve toekomst boven Nederland te laten schijnen.
Ik moet iets bekennen. Sinds de vakantie volg ik het nieuws niet meer. Ik kijk niet naar het journaal, ik lees geen kranten. Natuurlijk ben ik wel op de hoogte door andere bronnen, maar het nieuws en de actualiteiten: ik kon er even niet meer tegen. Kijk alleen al naar deze week. Ik zag de politieke gezichten (en vergezichten) en besefte me: nothing will change. Zo lang we het systeem niet veranderen, blijft alles over dezelfde tandwielen draaien en knarsen. Het rad van onveranderlijkheid.

Het maakt het lastiger om door te gaan met iets waar je ten volle in gelooft. Maar aan de andere kant versterkt het ook weer om juist te volharden.
Komende periode lijkt me bij uitstek de periode om weer kort naar binnen te kijken en in gesprek met anderen te bezien tot waar de stralen kunnen reiken.
Blijf de zon zien en voelen ook al verstopt zij zich zo nu en dan.
Blijf de stralen van Verbinden 2012 volgen. Want op enig moment in de nabije toekomst zal Nederland hierdoor geraakt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010