zaterdag 22 mei 2010

Politiek huwelijk tussen Neelie Kroes en Job Cohen - Verbinding Nederland in de echt

Meer dan een jaar geleden schreef ik het volgende in een van mijn blogberichten:
Barack Obama was mijn eerste bron van inspiratie om een oprechte overtuiging om te zetten in de Verbinding. Daar waar de strijd ging tussen een man en een vrouw met een (politieke) kleur en ontzettend veel inhoud, intelligentie en charisma, kon je het de Amerikaanse bevolking bijna niet aandoen om ze te dwingen een keuze te maken. Zou het niet fantastisch zijn geweest als die twee de functie President of the United States in een duo baan hadden kunnen vervullen? Ik denk dat ik dit eens met onze toekomstige vrouwelijke premier moet bespreken, why not get the best of both worlds?

De laatste zin sloeg op wat ik in mijn tweede blogbericht heb geschreven:(http://deverbinding2012.blogspot.com/2009/03/mv.html).

Zou Mark Rutte (mannelijke kracht), zijn ego opzij kunnen zetten in het landsbelang en zou de VVD het aandurven om Neelie Kroes naar voren te schuiven? Of staat dit al lang in de sterren geschreven....
Wat als de VVD naar buiten komt en richting de PvdA een gebaar maakt, of beter nog, met de PvdA hand in hand naar buiten komt en in duo functie Neelie Kroes en Job Cohen presenteert aan de Nederlandse bevolking? Een verbond zoals Willem Alexander en Maxima. Laten we Nederland weer voelen wat balans tussen mannelijke en vrouwelijk kracht en energie kan bewerkstelligen. Laten we Nederland eens positief verbazen door een out-of-the-box actie en hiermee een vernieuwende wind door Nederland laten waaien.

De 'echt' (het huwelijk) is afgeleid van de Germaanse grondvorm 'aiwe' wat 'recht' of 'gewoonte' betekende. Uit deze Germaanse vorm stamt het 'in de echt verbinden' wat aangaf dat er een formele, wettige basis was voor het huwelijk
Hebben we als Nederland niet recht op dit huwelijk? Wie willen wij als Nederlandse samenleving zien en in welke kleur ju(r)k?
We zijn toe aan een Première en naar alle waarschijnlijkheid zal deze zich eerder aankondigen dan wij allen hadden kunnen dromen.
Om in dezelfde lijn te blijven met de pitch waarmee de partijen zich presenteren: Orde op zaken, Grote schoonmaak, Klaar voor de toekomst, Nederland kan op ons rekenen, Iedereen telt mee zeg ik:
All you need is love..........

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1381386.ece/Neelie_Kroes_populairste_premierkandidaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010