woensdag 13 januari 2010

Mijlpaal bereikt: Meeting gepland!

De datum voor de MindMapMeeting van Verbinden 2012 is geprikt. Ik heb gewerkt en heb Qid om 18.30 van de buitenschoolse opvang gehaald. Het is een lange dag geweest en ik vertel hem over deze mijlpaal. We lopen samen door de sneeuw. Als deze nog schoonwit is dan komt er een rust op je af terwijl je het pad van een onbeschreven toekomst loopt. Mam, ik zou willen dat je ging rentenieren, zegt hij heel serieus. Hoe bedoel je, rentenieren?? Nou, dat je niet meer hoeft te werken. Maar hoe moeten we dan leven? Qid draagt aan dat we alleen maar geld nodig hebben om te wonen en te eten. Tja, dat klopt wel zo'n beetje. Waar komt dit in een keer vandaan? Hij ziet zichzelf toch echt niet in de rol van zoon van Balkenende en zijn verzoek aan mij is of ik dan niet gewoon bij Eurocross kan blijven werken. Zijn moeder wil zo nodig de wereld een beetje mooier kleuren.

Ik ben nu een klein jaar bezig om Verbinden 2012 concreter te maken dan een idealistisch plan welke al jaren door mijn hoofd sluimert. Ik ben een half jaar bezig met de creatie van een krachtig en inspirerend netwerk en om Verbinden 2012 te laten aarden. En ja, daarnaast ben ik een economisch zelfstandige, werkende vrouw die ook de volledige zorg voor een kind heeft. En niet vergeten degene die ik ben in al die andere rollen als vriendin, dochter, zus en vul maar in. Iemand zei me laatst: jij bent de founding mother van Verbinden 2012 en het voelde als een eretitel. Het deed me ook beseffen dat het nu niet meer alleen van mij is maar van een groter geheel. In dat opzicht vind ik het ook heel spannend wat de MindMapMeeting zal brengen.

Dat het een bijzondere bij-een-komst gaat worden, dat staat vast. En verder staat alles open. Net als ik. En Qid, wees gerust, het rentenieren is geen optie. Ik hou nog steeds van mijn werk bij Eurocross, al 15 jaar.
Maar soms opent de wereld poorten waarvan je nooit zou hebben gedacht dat jij een van de sleutelhouders was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Copyright 2010